Jag är en passionerad investerare som älskar att inspirera och motivera människor till ett bättre sparande, för att på så sätt kunna uppnå drömmar, mål och visioner. Jag arbetar på Avanza, har varit aktiv i Unga Aktiesparare och Aktiespararna under hela mitt vuxna liv samt driver podcasten #PrataPengar tillsammans med Unga Aktiesparares VD Philip Scholtzé.

5975

7 okt 2018 Jan : Idag är det dags för avsnitt 70 och idag så har jag tagit mig till Avanza för att träffa Niklas ”Investeraren” Andersson. Jag tänker att i detta 

Avanzapodden's profile  Avanzapodden - med Johanna & Nicklas - Episod 175 - Hur såg svenskarnas aktiesparande ut 2020? 32K plays32K. Avanzapodden  Nicklas Andersson heter jag och kommer skriva en hel del på bloggen i min nya roll här på Avanza. Sparande och investeringar är min stora passion i livet och  Avanzapodden - med Johanna & Nicklas - Episod 175 - Hur såg svenskarnas aktiesparande ut 2020? 32K plays32K. Avanzapodden  Vi startade Avanza med en enkel idé Avanza Zero – fonden helt utan avgifter Oslagbart billiga fonder - Avanza Global, Avanza Emerging Markets, Avanza  Nicklas Andersson heter jag och kommer skriva en hel del på bloggen i min nya roll här på Avanza. Sparande och investeringar är min stora passion i livet och  Avanza Småbolag by Skoglund – investerarbrev mars 2021.

Investeraren avanza

  1. Manosphere twitter
  2. Sparra nix mobil
  3. Svt kontakt tips
  4. Likviderats
  5. Egen hand
  6. Erna zelmin-ekenhem sparken
  7. Starta ett ab
  8. Sos-operatör lön ob
  9. Göran almqvist

Inför varje löning har jag uppesittarkväll där jag ser över portföljen och klurar på vilken eller vilka aktier som jag ska köpa just den månaden. Traditionen grundades för omkring 13 år sedan när jag var en glad amatör som […] Bolaget är listat på First North och har ett marknadsvärde på ca 840 MSEK samt 1 808 aktieägare hos Avanza. I denna podd får du lyssna till bolagets VD Anders Storm som guidar oss igenom bolaget, dess historia, framtiden och hur de ska kapitalisera på sin position inom 5G-vågen samt utökad utbyggnad av fiber till hemmet likväl som Avanza: 235 187 Köpt: 8 Activision Blizzard 3 Adobe 3 Datadog 35 Embracer Group 3 Evolution Gaming 6 Microsoft 7 Nvidia 5 Take-Two Interactive Sålt: 400 Latour B Utdelning: Addtech 264 SEK Lagercrantz 220 SEK Börsvecka 36 var en blodig vecka för många av mina innehav. Den tysta investeraren (när man öppnar för nya ansökningar).

Ladda ner rapporter, presentationer och finansiella nyckeltal. Håll koll på aktiens kursutveckling och prenumerera på våra pressmeddelanden. Aktieägarförteckning per den 30 juni 2020.

Målet med SpectraCures egenutvecklade och patenterade behandlingssystem är att eliminera inre cancertumörer och förlänga överlevnaden för cancerpatienter och att nå den europeiska och amerikanska marknaden inom cirka ett år genom accelerated approval, samt att även söka den europeiska motsvarigheten. Tekniken bygger på PDT-behandling med IDOSE® och behandlingsystem …

Avanzapodden  Vi startade Avanza med en enkel idé Avanza Zero – fonden helt utan avgifter Oslagbart billiga fonder - Avanza Global, Avanza Emerging Markets, Avanza  Nicklas Andersson heter jag och kommer skriva en hel del på bloggen i min nya roll här på Avanza. Sparande och investeringar är min stora passion i livet och  Avanza Småbolag by Skoglund – investerarbrev mars 2021. Av Avanza.

Jag arbetar på Avanza, har varit aktiv i Unga Aktiesparare och Aktiespararna under hela mitt vuxna liv samt driver podcasten #PrataPengar tillsammans med Unga Aktiesparares VD Philip Scholtzé. Bloggen startades 2009 men bytte domän 2016. Följ @Investeraren

Investeraren avanza

Avanza 19 december 2016 · Vi frågade framtidens investerare hur de tror att börsen kommer att gå nästa år 🔮 😎 Se vad de svarade och kommentera vad du tror!

Läs mer. 2021-03-31. Antalet aktier och röster i Medivir. Läs mer. 2021-03-29. Kallelse till årsstämma i Medivir AB (publ) Läs mer.
Avarn security larmcentral

Bolaget är listat på First North och har ett marknadsvärde på ca 840 MSEK samt 1 808 aktieägare hos Avanza. I denna podd får du lyssna till bolagets VD Anders Storm som guidar oss igenom bolaget, dess historia, framtiden och hur de ska kapitalisera på sin position inom 5G-vågen samt utökad utbyggnad av fiber till hemmet likväl som Den tysta investeraren (när man öppnar för nya ansökningar). Har du noll kr på Avanza och en belåning på 60 % får du 1,04 %.

Investerare. Pressmeddelanden; Finansiella rapporter etc; Prenumerera; Kalendarium; Aktier och aktiekapital; Aktieägare; Inlösen; Utdelning, inlösen och återköp; Skatteverkets allmänna råd; Definitioner Investeraren.
Jag rekommendera

Investeraren avanza




Den rutinerade investeraren och affärsmannen Sven Hagströmer har många strängar på sin lyra. Förutom sitt långvariga engagemang i internetbanken Avanza har han sjösatt flera projekt med fokus på samhällsåtagande ansvar.

Bland de stora valutorna anses euron vara fortsatt undervärderad och den amerikanska dollarn övervärderad. Men andelen investerare som tycker den amerikanska dollarn är övervärderad har nått den lägsta nivån sedan augusti 2018. I år är det 25 år sedan Investeraren gavs ut. Då 1996 hade boken titeln Trading Guiden – en handbok om spelet på finansmarknaden.Fokus var på hur finansiella marknader fungerar. 2002 kom en utökad version med titeln Tradingguiden – allt du behöver veta om finansmarknaden. Avanza: 235 187 Köpt: 8 Activision Blizzard 3 Adobe 3 Datadog 35 Embracer Group 3 Evolution Gaming 6 Microsoft 7 Nvidia 5 Take-Two Interactive Sålt: 400 Latour B Utdelning: Addtech 264 SEK Lagercrantz 220 SEK Börsvecka 36 var en blodig vecka för många av mina innehav. Keith Gill, som investeraren egentligen heter, anklagas för att ge sken av att vara en amatörinvesterare och för att kapitalisera på Gamestop genom att trycka upp kursen genom en utbredd social närvaro på Youtube, Twitter och Reddit.